onsdag, februari 04, 2009

* högtalargubbe *

I går var jag på meandi party och kände mig mycket nöjd efter ha förlustat mig i reaväskan som följde med världens bästa säljare. Vi alla gottade oss glatt i de rea plagg som fanns kvar och själv fyndade jag till min stora glädje förra säsongens succe (enligt mig själv då) blandband pappa. Min lille son hade redan fått den här tshirten och då jag hittade samma även till hans far så tyckte jag att det var en självklarhet att även han skulle bli strålande glad över detta fynd. Aj aj vad fel jag hade. Förtjusningen va inte total men han hade den dock på sig på jobbet dagen efter och det var stort bara det men då sonen fick se sin far i denna skapelse så börja han skratta (!)
"pappa va är det där?" (barn av idag har aldrig sett ett kasettband)
"det är ett kasettband min son"
"nehää det är en högtalare!"
"ha ha du är en högtalargubbe!"
"Du är en högtalargubbe!"

2 kommentarer:

Joy sa...

Tack för alla snälla ord och din omtanke om oss :-). Det värmer, det vet du.

Vad kan man säga om V´s kommentar
:-D *underbar* klart han inte visste vad ett kassetband var...de vet ju knappt vad en videofilm är heller..??!!

Vi höres av

Många kramar M

Joy sa...

Ja hade nog redan anmält dig på den pysselträffen :-)...men det är ju bra att du också gjort det :-D. Ännu bättre om du verkligen KAN fara min älskade vän....

Vem ska jag annars åka med..är ju opererad då :-(...

Kram M