torsdag, december 11, 2008

"Mysteriet med raggarbilen"


Tomteboogie

Det stod en tomtegubbe ned vid strandhotell
Han hade raggarbil och han va jättesnäll
Han hade klappar i bagaget
Han hade mera i garaget
Dom skulle barnen ha, och det va jättebra
Han hade klappar i bagaget

Tomteboogie Tomteboogi..
(rep 6 ggr)

Å skulle barnen ha, och det va jättebra
Han hade klappar i bagaget
Lilleskrutt kommer hem från förskolan och säger "sjung mamma, sjung tomte ha en raggarbil" och jag kan för mitt liv inte förstå vad det är för sång han pratar om. Jag nynnar glatt på en "sockerbagare" "blinka lilla" och alla sånger man desperat försöker gräva upp i minnet men det är ju såklart helt fel. Nu fick jag precis höra av mina jobbarkompisar hur sången om tomten och raggarbilen går. Tack för det! Mysteriet är löst! Tack!
Av skär lycka måste jag klippa in den i bloggen också så alla som skulle råka undra just samma sak som jag också kan lösa mysteriet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken kanonbra låt!
Skrattade gott när jag sjöng den för mig själv här hemma.. ;o)

Ha det bra i det vackra vintervädret. Kram Gunilla